گیلانس پرداختکاری چیست؟

برای آشنایی با گیلانس، در ابتدا لازم است تعریف مناسبی از پرداختکاری داشته باشیم؛ پرداختکاری مجموعه ای از امور صنعتی است که باعث می شود محصولات و یا قطعات تشکیل دهنده آن، بدون عیب و نقص و با ظاهر صیقل داده شده ارائه شوند. اغلب فلزات صنعتی و همینطور چوب و سنگ ها پس از تبدیل شدن به محصولی مصرفی، نیاز به پرداختکاری دارند، به همین واسطه استفاده کردن از تجهیزات پرداختکاری اهمیت و ضرورت می یابد.

گیلانس از اصلی ترین ملزوماتی است که در حین فرایند پرداختکاری استفاده می شود؛ جنس گیلانس از پارچه هایی با الیاف گوناگون است و در اصل همین تنوع در الیاف تولید کننده گیلانس است که بسیاری از فعالیت های صنعتی را ممکن ساخته است. گیلانس ها بر اساس نوع الیاف، اندازه، کاربرد و قیمتی که دارند دسته بندی می شوند تا از این طریق خریدار نیز بتواند با سهولت بیشتری به محصول مورد نیاز خود دست پیدا کند.

کاربردهای گیلانس در صنعت

همانطور که گفته شد، گیلانس ها دارای نمونه های مختلفی هستند که هرکدام برای امور خاصی طراحی و تولید شده اند؛ سنگ ها، چوب و همینطور اغلب فلزات، نیاز به پرداختکاری، پولیش و سنباده زنی دارند، این در حالی است که مقاومت بسیار بالای جنس محصولات، مانعی بزرگ را بر سر راه صنعتگران قرار می دهد.

کلیه امور مربوط به پرداختکاری به وسیله دستگاه های مخصوص و همینطور مواد اولیه ای نظیر پودر سنباده، چسب و… انجام می شود؛ بکارگیری این مواد اولیه بدون گیلانس ها ممکن نیست، زیرا دستگاه ها محلی برای قرارگیری پودر و دیگر مواد پرداختکاری ندارند.

اکثریت دستگاه های پرداختکاری صنعتی دارای بخشی برای اتصال گیلانس های مختلف هستند، بر همین اساس می توان مواد اولیه گفته شده را بر روی گیلانس ها قرار داد و سپس آن گیلانس ها را بر روی دستگاه قرار داد. این نکته نیز گفتنی است که پودرهای سنباده زنی برای قرارگیری صحیح روی گیلانس و جدانشدن از آن، نیاز به چسب دارند، به همین خاطر چسب مکملی برای استفاده از گیلانس ها به شمار می رود.

معرفی انواع گیلانس ها

گیلانس های صنعتی دارای جنس های مختلفی هستند، پس بر اساس همین معیار نیز دسته بندی می شوند.

  • گیلانس لی (جین)
  • گیلانس کتان
  • گیلانس کنفی
  • گیلانس پشمی
  • نمونه های پشمی انگشتی
  • گیلانس های چین دار (هزارلا)
  • گیلانس کرکی
  • گیلانس فرچه

علاوه بر جنس، رنگ و ضخامت نیز دیگر معیارهایی هستند که می توانند موجب افزایش تنوع گیلانس ها شوند، به همین خاطر ممکن است در بازار با اسامی همچون گیلانس سفید، گیلانس قرمز و یا گیلانس چند سانتی نیز مواجه شوید.

نحوه استفاده از گیلانس پرداخت کاری

گیلانس ها فقط فرچه هایی هستند که در امر پرداخت کاری را ممکن می سازند، اما این بدین معنا نیست که برای پرداخت محصولات و یا قطعات، به دیگر وسایل و مواد اولیه احتیاجی وجود نداشته باشد. در مطالب فوق نیز گفته شد که حین استفاده از گیلانس، مواد اولیه دیگری همچون چسب، پودر پرداخت کاری و علاوه بر آنها واکس پرداخت کاری هم مورد نیاز هستند و بدون وجود آنها امکان انجام کار وجود ندارد.

در اولین مرحله از بکارگیری گیلانس ها باید چند عدد از آنها را با استفاده از یک میخ به یکدیگر متصل نمود؛ پس از آن لازم است توسط یک میخ یا مته وسط آنها را سوراخ نمایید تا یک شکل دایره ای پیدا کنند. حال نوبت آن رسیده است که گیلانس ها را به دستگاه متصل کنید به وسیله ی یک میخ به یکدیگر متصل یا پرس کنید. در ادامه آن توسط یک میخ یا مته وسط گیلانس را به شکل دایره‌ پیدا کنید و یک سوراخ در آن ایجاد نمایید. سپس گیلانس هایی که آماده کار شده اند را به دستگاه پرداخت کاری متصل کنید. در صورت وجود زائده و یا برآمدگی بر روی قطعه و یا محصول مدنظر، ابتدا آن را با استفاده از سنباده برطرف نمایید، بعد از آن به استفاده از گیلانس می توانید به صیقل دادن و شفاف ساختن کار بپردازید.

دستگاه گیلانس پرداختکاری

اغلب دستگاه های جدید و کاربردی، به گونه ای طراحی و تولید می شوند که در جریان استفاده، به گیلانس ها نیازمند هستند، در همین راستا قسمتی بر روی آنها تعبیه شده است که گیلانس بر روی آن قرار می گیرد. سیستم های کنترلی و زوایای دقیقی نیز در تولید دستگاه ها استفاده شده اند تا از این طریق اپراتور بتواند با دقت و سهولت بیشتری امور پرداختکاری را پیش ببرد.

فعالان صنعتی حین خرید دستگاه های پرداختکاری می بایست با سازگاری آن با گیلانس ها و قسمت های تعبیه شده دقت داشته باشند؛ از آنجایی که بسیاری از خریداران اطلاعات کافی و بروزی در این زمینه ندارند، امکان استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان فروشگاه لوازم پرداختکاری شهبازی وجود دارد.

خرید انواع گیلانس پرداختکاری درجه ۱

با توجه به وجود نمونه های مختلفی از گیلانس ها و قیمت های عرضه شده متفاوت برای آنها، ممکن است سختی هایی برای مشتریان به وجود آید؛ در فروشگاه شهبازی شرایطی را به وجود آورده ایم تا عموم مشتریان از سراسر ایران بدون دغدغه و دانش فنی خاصی بتوانند کالاهای متناسب با نیاز خود را خریداری نمایند و بهترین بهره صنعتی را از آنها به دست آورند.

قیمت کالاهای عرضه شده در تهران پولیش نسبت به سایر رقبا و فروشگاه های موجود در سطح مقرون به صرفه تری قرار دارد؛ این موضوع دارای دو علت کلی است که عبارت هستند از:

فروش عمده

مشتریانی که نیاز زیادی به این محصولات دارند می توانند گیلانس ها، دستگاه ها و دیگر لوازم پرداخت کاری را به شکل عمده و در تعداد بالا خریداری نمایند، بدین ترتیب صرفه جویی های هنگفتی در هزینه ها به وجود می آید و از قیمت کلی خرید مبلغ قابل ملاحظه ای کاسته می شود.

فروش بی واسطه و مستقیم

خوشبختانه در فروشگاه شهبازی امکان خرید انواع محصولات تولید داخل و همینطور خارجی وجود دارد؛ با توجه به عرضه بی واسطه و مستقیم این محصولات، کمترین میزان ارزش افزوده بر روی آنها لحاظ می شود. در پی این مسئله مشتری توان خرید بیشتری پیدا می کند و در طرف مقابل نیز فروشنده می تواند مقدار بیشتری از کالاهای خود را در مدت زمان کوتاه تری به سوددهی برساند.

علاوه بر تمامی این موارد گفته شده، مزایای دیگری نیز همچون مشاوره پیش از خرید و ارسال به نقاط ایران در فروشگاه شهبازی شامل حال مشتریان خواهد شد.